Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Geschiedenis en politiek - bevolking en samenleving - economie - cultuur en religie - natuur en milieu
Madagascar --- Geografie --- Landenreeks. --- Regional documentation --- reisgidsen (genre) --- Madagaskar ; reisgidsen --- Madagaskar --- Sociale aardrijkskunde --- Economische aardrijkskunde --- Politiek --- Geschiedenis --- Toerisme --- 908 <691> --- 282 Landbeschrijvingen (sociaal-economisch-cultureel) --- reisgidsen --- Madagaskar 994 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Film --- 982 --- geografie Afrika --- géographie Afrique --- Madagascar.
Choose an application
Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd
691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs --- Education --- Quality --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 720 Onderwijs --- books
Choose an application
Dit boek pleit voor het dichten van de kloof tussen de vierde wereld en de onderwijswereld om zo de armsten goede startkansen te geven in de maatschappij. Het boekje bevat getuigenissen, inzichten, vragen en verwachtingen, zowel vanuit de hoek van de armste gezinnen als van de onderwijswereld. Verder worden didactische werkvormen beschreven om te werken rond het thema armoede en wordt een overzicht gegeven van les- en spelmateriaal over armoede en uitsluiting.
Armoede --- Onderwijs --- C5 --- sociaal beleid --- getuigenis --- armoede --- kansarmoede (x) --- onderwijs --- vierde wereld --- 307.3 --- armoede (ler) --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- 450.42 --- armoede en onderwijs --- democratisering van het onderwijs --- onderwijssociologie --- 339.12 --- 371 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- onderwijs - school --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Kansarmen en onderwijs. --- Sociale agogiek --- Schoolbooks - Didactic material. --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Social problems --- Sociology of education --- kansarmoede --- armoedebeleid
Choose an application
Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON - Vereniging Lerarenopleiders Nederland - en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON ' Vereniging Lerarenopleiders Nederland ' en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- Teacher training --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Ervaringsleren --- Mentoren --- Werkplekleren --- Opleidingen --- Samenwerking --- Scholen --- 120537.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- 841 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie - didactiek --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Nederland --- Relatie onderwijs - werkveld --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Een onthutsend boek over de troeven én de valkuilen van onze digitale samenlevingTrotse toekomstige ouders zetten de eerste echo van hun baby even later al op Facebook. Smartphones, selfies en apps kleuren onze dagelijkse woordenschat. Zelfs de dood maakt niet langer een onderscheid tussen online en offline. Indien je altijd herinnerd wilt worden, kun je nu al je digitale nalatenschap regelen. De laatste generatie die nog een onderscheid kan maken tussen online en offline leeft vandaag. De huidige tieners en twintigers groeien onlife op. Dit boek van Katleen Gabriels is een wake-up call voor iedereen die denkt dat hij niets te verbergen heeft in de onlinewereld. De digitale revolutie zorgt voor een waaier aan mogelijkheden, informatie en kennis, maar stelt ook onze vrijheid, zelfstandigheid en waardigheid op de proef. We worden niet enkel van bovenaf gecontroleerd, maar houden elkaar ook onderling in de gaten. Wat zijn de troeven en waar liggen de valkuilen in onze digitale wereld? Wat is nog persoonlijk en wat ligt te grabbel voor iedereen ? Bron : http://www.bol.com
social media --- Mass communications --- Computer architecture. Operating systems --- Sociology of culture --- 007.5 --- Bee Collection --- Digitale wereld --- internet --- Sociale media --- privacy --- 691 Informatiemaatschappij --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- digitalisering --- informatisering --- informatiemaatschappij --- maatschappijkritiek --- PXL-Education 2016 --- sociale psychologie --- sociale media --- digitaal tijdperk --- 193 Kinderrechten en Media --- Digitalisering --- Media --- Media-onderzoek --- Internet --- Privacy --- Privacybescherming --- Communicatiesociologie --- Cultuursociologie --- Mediaonderzoek --- Human rights
Choose an application
Studeren aan het hoger onderwijs is voor vele studenten een uitdaging. Hoe begin je aan zo'n grote cursus? Hoe plan je alles in? Hoe bereid je je best voor op de examens? Het vergt een andere strategie dan in het secundair onderwijs en het is niet altijd gemakkelijk om een eigen studiemethode te vinden.In Starten met studeren ga je aan de hand van concrete oefeningen na welke stappen je kan zetten om je studieaanpak te verbeteren. Het is in eerste instantie bedoeld voor individueel gebruik door studenten van het hoger onderwijs. Daarnaast kan het ook ondersteuning bieden bij studentenbegeleiding.Het werkboek werd samengesteld door studentenpsychologen van de Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen. Het is een werkboek uit de praktijk, voor de praktijk. Inspirerende tips en tricks om zelf aan de slag te gaan met verschillende aspecten van het studeren.
Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- Higher education --- studiemethode-begeleiding --- 450.8 --- 489.52 --- hoger onderwijs --- studieplanning --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- studieadvies --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- 691 --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- Pedagogie en didactiek --- Leren --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- Study methods. --- Higher education. --- studiemethode-begeleiding. --- studiemethoden. --- studiebegeleiding --- studievaardigheden --- leren studeren --- Studiemethode --- leren leren --- didactiek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studying
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- begeleidingsmethodieken --- groepswerk --- Pupil counseling. Pupil guidance --- klasgroepen --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- begeleidend onderwijs --- zorgverbreding --- onderwijs --- begeleiding --- werkvormen --- legpuzzelmethode --- groepsproject --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren --- Groepering van leerlingen --- Leerlingbegeleiding --- Leren --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Opvoeding --- Schoolorganisatie --- Studiemethoden --- Teamwerk --- Actieve methode --- Leerlingenbegeleiding ; didactiek --- Probleemgedrag ; leerlingen --- Zelfontdekkend leren --- zelfstudie --- 454.2 --- Onderwijs : groepsgrootte --- leerlingenbegeleiding --- 691 --- Didactische principes --- (zie ook: Leren leren) --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijskunde --- Didactische werkvormen --- Schoolmanagement --- Didactische werkvorm
Choose an application
1997
Exit-interviews. --- Interviews. --- Interviewtechnieken. --- Luistervaardigheid. --- Vrije-attitude-interviews. --- Dutch language --- Listening --- Interviews --- Néerlandais (Langue) --- Ecoute (Psychologie) --- Entretiens --- Spoken Dutch --- Néerlandais parlé --- 659 --- Techniques Technieken --- Audition Horen --- Interviews Interviews --- Communication gestuelle Communicatie via gebaren --- Entretien (conversation) Onderhoud (gesprek) --- Communication orale Mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- sociale vaardigheden --- 82.08 --- Luisteren --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- E080713.jpg --- communicatie, intern --- communicatie, mondeling --- human resources management --- managementvaardigheden --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Gesprekstechniek --- Interview --- Gedrag
Choose an application
Dit boek probeert een bijdrage te leveren aan het vergrote van de kennisbasis van beginnende lerarenopleiders. De onderwerpen van de hoofdstukken zijn actueel en gevarieerd, zoals de kenmerken ven de lerarenopleiders; de ontwikkeling van leraren-in-opleiding; reflectie; de achtergrond en de praktijk van competentiegericht opleiden; opleiden in de school en het registratietraject voor lerarenopleiders.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Lerarenvervolmaking en research. --- opleiders --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenopleiding --- Higher education --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 489.4 --- Begeleiding(Coaching) --- Beroepsprofielen --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leergroepen --- Lerarenopleiding --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Stagebegeleiding --- Zelfevaluatie --- 472.7 --- Basiscompetenties --- Reflectie --- 052901.jpg --- 691 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Competenties) --- Pedagogie en didactiek --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
De TGI -Themagecentreerde interactie, ontwikkeld door Ruth C. Cohn, is momenteel een van de meest gebruikte methodieken voor het werken met groepen. Overal waar groepen mensen hun samenwerkingsen communicatlevaardigheden willen verbeteren, blijkt TGI daartoe een efficiënte methode te zijn. Dit beknopte boek maakt duidelijk wat er schuilgaat achter de benaming TGI. Het legt de filosofische en theoretische uitgangspunten uit en beschrijft de praktijkprincipes. Hoe TGI in de praktijk werkt, leert het verhaal van Inge, dat door het hele boek loopt. De vlotte leesbaarheid en het inleidende karakter maken dit boek ook geschikt voor opleidingen in onderwijs, vormingsen welzijnswerk. Het bevat tevens de adressen van de internationale beweging rond TGI. Inhoudsopgave : Wat is TGI ? -Grondslagen van TGI -TGI en het mensbeeld van de humanistische psychologie en pedagogiek Maatschappijtherapeutisch streefdoel van de TGI Kritische waardering van TGI -TGI-opleiding.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Themagecentreerde interactie. --- TGI (themagecentreerde interactie) --- Social psychology --- onderwijsstrategieën --- groepsbegeleiding --- communicatie --- Social welfare methods --- Research on teaching --- Social policy and particular groups --- Themagecentreerde interactie --- thematische interactie --- 364 --- Academic collection --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Groepswerk --- #KVHB:Interactie --- 304 --- sociale vaardigheden --- 364.044 --- Begeleiding --- Groepen --- Groepsleiding --- Therapie --- leiding geven --- 364 Maatschappelijke hulpverlening --- Maatschappelijke hulpverlening --- 361.13 --- Sociale pedagogie - Agogie --- Thematisch gecentreerde interactie --- Groepswerk --- Groepsdynamiek --- Relaties --- Communicatie --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|